ZŠ a MŠ Mníšek
  • Radiostanice, baterie, zdroje, UPS, ultrazvuk, repase, S PoweR export-import cz, s.r.o.

Comenius - třetí setkání v Itálii

Projekt Comenius – třetí setkání v Itálii
Čas nám rychle plyne, a tak nás hned ze začátku nového roku čekalo další společné setkání. Tentokrát se ve dnech 19. – 24. ledna vše odehrávalo v italské režii. Konkrétně ve škole v horském městečku Anagni, které leží přibližně 50 km jihovýchodně od Říma. Na letišti se naše skupinka (dva učitelé a šest žáků) přivítala s italskými kolegyněmi, počkala na ostatní partnery a hurá večerním autobusem do Anagni. Po příjezdu na místo si zdejší rodiče rozebrali naše žáky, kteří v tomto týdnu měli poznat život v italských rodinách a samozřejmě také procvičit angličtinu. Druhý den na nás ve škole, kde vyučování začíná až v 9.00, čekal nabitý program. Představení tradičních italských tanců se střídala s jejich písněmi a prezentacemi ostatních partnerů. Následovala prohlídka školy, která v nás vyvolala spíš negativní pocity. Ponuré prostředí bez výzdoby, kde jakoby se zastavil čas o dvacet let zpátky. Závěr dne jsme strávili prohlídkou starého města, které se může pyšnit tím, že bývalo sídlem papežů. I z atmosféry městečka je to stále patrné. Další den bylo na programu představování lidových písní a příběhů ostatních zemí, zapojených v projektu Comenius, včetně té naší. Po obědě jsme se vydali na návštěvu dalších budov školy, kterých je celkem pět a jsou rozesety v kopcích v okolí Anagni, abychom se stručně seznámili s italským školským systémem. Den byl zakončen volejbalovým turnajem, kde si děti po náročném dni sportovně odpočinuly. Celý následující den jsme strávili v Římě. Příjezd ke Koloseu byl ve znamení deště, ale ten se nakonec uklidnil a další část výletu jsme si tak mohli v tomto impozantním městě užít. Od Kolosea se celá naše skupina vydala přes Forum Romanum (centrum starobylého Říma) do starého města k Fontáně di Trevi, která je největší fontánou na světě. Dále jsme pokračovali k chrámu Pantheon a v jeho blízkosti také ochutnali výtečnou italskou zmrzlinu. Den jsme zakončili návštěvou nejmenšího státu světa – Vatikánu. Samotného papeže jsme sice nepotkali, přesto pro nás byla návštěva Baziliky sv. Petra nezapomenutelným zážitkem. Poslední den našeho společného pobytu jsme zakončili prohlídkou starobylého horského kláštera a k neskrývané radosti ostatních, též nezbytným nakupováním suvenýrů. Večer se konala závěrečná hostina, na které nechyběl nikdo z učitelů a žáků, kteří se zúčastnili tohoto setkání. Jsem přesvědčen, že naši žáci budou na toto setkání dlouho a rádi vzpomínat a přeji jim, ať jim nová přátelství vydrží co nejdéle.

Letiště Václava Havla Škola v Anagni - učíme se tradiční tanec Procházka po Anagni Ve školním autobusu Vystoupení žáků školy Hra mrkve Vystoupení našeho teamu. Zpíváme píseň z muzikálu Nikola Šuhaj loupežník Comenius - třetí setkání v Itálii Výlet do Říma - Koloseum Výborný oběd v centru Říma Společné foto s přáteli všech zemí Comenius - třetí setkání v Itálii Comenius - třetí setkání v Itálii Závěrečná večeře
Aktuality
Jídelníček ŠJ
Informace o označování alergenů na jídelním lístku
Jídelníček MŠ
Vánoční slavnosti 2017
Ohlédnutí za třpytivými vánočními slavnostmi 2017...
Návštěva holandských přátel
V rámci společného projektu se ZŠ Dobiášova v Liberci jsme ve dnech 5. 2. – 10. 2. 2018 již druhým rokem uvítali žáky a pedagogy z partnerské školy v holandském Amersfoortu.
Mimořádné ředitelské volno - 22. a 23. 2. 2018
Základní škola vyhlašuje se souhlasem zřizovatele na čtvrtek 22. a pátek 23. 2. 2018 ředitelské volno z důvodu velké nemocnosti žáků i pedagogů.
Napište nám

Jméno:

Email:

Zpráva:

Opište:

opište tento kód

Šikula cup 2017 Šikula cup 2017 Šikula cup 2017 Šikula cup 2017 Šikula cup 2017 Šikula cup 2017