ZŠ a MŠ Mníšek
  • Radiostanice, baterie, zdroje, UPS, ultrazvuk, repase, S PoweR export-import cz, s.r.o.

Comenius - třetí setkání v Itálii

Projekt Comenius – třetí setkání v Itálii
Čas nám rychle plyne, a tak nás hned ze začátku nového roku čekalo další společné setkání. Tentokrát se ve dnech 19. – 24. ledna vše odehrávalo v italské režii. Konkrétně ve škole v horském městečku Anagni, které leží přibližně 50 km jihovýchodně od Říma. Na letišti se naše skupinka (dva učitelé a šest žáků) přivítala s italskými kolegyněmi, počkala na ostatní partnery a hurá večerním autobusem do Anagni. Po příjezdu na místo si zdejší rodiče rozebrali naše žáky, kteří v tomto týdnu měli poznat život v italských rodinách a samozřejmě také procvičit angličtinu. Druhý den na nás ve škole, kde vyučování začíná až v 9.00, čekal nabitý program. Představení tradičních italských tanců se střídala s jejich písněmi a prezentacemi ostatních partnerů. Následovala prohlídka školy, která v nás vyvolala spíš negativní pocity. Ponuré prostředí bez výzdoby, kde jakoby se zastavil čas o dvacet let zpátky. Závěr dne jsme strávili prohlídkou starého města, které se může pyšnit tím, že bývalo sídlem papežů. I z atmosféry městečka je to stále patrné. Další den bylo na programu představování lidových písní a příběhů ostatních zemí, zapojených v projektu Comenius, včetně té naší. Po obědě jsme se vydali na návštěvu dalších budov školy, kterých je celkem pět a jsou rozesety v kopcích v okolí Anagni, abychom se stručně seznámili s italským školským systémem. Den byl zakončen volejbalovým turnajem, kde si děti po náročném dni sportovně odpočinuly. Celý následující den jsme strávili v Římě. Příjezd ke Koloseu byl ve znamení deště, ale ten se nakonec uklidnil a další část výletu jsme si tak mohli v tomto impozantním městě užít. Od Kolosea se celá naše skupina vydala přes Forum Romanum (centrum starobylého Říma) do starého města k Fontáně di Trevi, která je největší fontánou na světě. Dále jsme pokračovali k chrámu Pantheon a v jeho blízkosti také ochutnali výtečnou italskou zmrzlinu. Den jsme zakončili návštěvou nejmenšího státu světa – Vatikánu. Samotného papeže jsme sice nepotkali, přesto pro nás byla návštěva Baziliky sv. Petra nezapomenutelným zážitkem. Poslední den našeho společného pobytu jsme zakončili prohlídkou starobylého horského kláštera a k neskrývané radosti ostatních, též nezbytným nakupováním suvenýrů. Večer se konala závěrečná hostina, na které nechyběl nikdo z učitelů a žáků, kteří se zúčastnili tohoto setkání. Jsem přesvědčen, že naši žáci budou na toto setkání dlouho a rádi vzpomínat a přeji jim, ať jim nová přátelství vydrží co nejdéle.

Letiště Václava Havla Škola v Anagni - učíme se tradiční tanec Procházka po Anagni Ve školním autobusu Vystoupení žáků školy Hra mrkve Vystoupení našeho teamu. Zpíváme píseň z muzikálu Nikola Šuhaj loupežník Comenius - třetí setkání v Itálii Výlet do Říma - Koloseum Výborný oběd v centru Říma Společné foto s přáteli všech zemí Comenius - třetí setkání v Itálii Comenius - třetí setkání v Itálii Závěrečná večeře
Aktuality
Celkové vyhodnocení Sportovce roku
Již známe vítěze letošního Sportovce roku. Stal jím Matěj Stebel ze 3. třídy. Druhé místo obsadil Matěj Vondrouš z 1. třídy a bronzovou příčku si vybojoval Matyáš Löbl z 5. třídy. Moc gratulujeme a zároveň děkujeme všem dětem z prvního stupně, že z plných sil bojovali ve všech letošních disciplínách.Těšíme se již na další ročník. Hezké prázdniny!
Kuličky
Společně s Mníšeckým sluníčkem se odehrál i poslední závod letošního Sportovce roku- Kuličky. Všechny děti prvního stupně závodily v týmech o nejzručnější "cvrnkače".  Všem vítězům gratulujeme.
Mníšecké sluníčko
V červnu proběhl již tradiční cyklozávod. Děti změřily síly v rychlostní jízdě a v jízdě zručnosti na kole. Závodů se zúčastnili žáci celého 1. stupně. Vítězům srdečně blahopřejeme. Navštivte naši fotogalerii.
Jídelníček ŠJ
Informace o označování alergenů na jídelním lístku
Jídelníček MŠ
Napište nám

Jméno:

Email:

Zpráva:

Opište:

opište tento kód

Mníšecké sluníčko (časovka, jízda zručnosti), KULIČKY Mníšecké sluníčko (časovka, jízda zručnosti), KULIČKY Mníšecké sluníčko (časovka, jízda zručnosti), KULIČKY Mníšecké sluníčko (časovka, jízda zručnosti), KULIČKY Mníšecké sluníčko (časovka, jízda zručnosti), KULIČKY Mníšecké sluníčko (časovka, jízda zručnosti), KULIČKY